ro ru en

Agenția
Informațională
de Stat

Comunicat de presă al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării

14:20 | 16.02.2018 Categorie: Comunicate

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a derulat o campanie de informare privind debirocratizarea și eficientizarea învățământului general

Chişinău, 16 feb. /MOLDPRES/. În perioada 24 ianuarie – 13 februarie 2018, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a organizat 8 ședințe de informare a comunității educaționale privind punerea în aplicare a noilor reglementări de eficientizare și debirocratizare a învățământului general. În cadrul ședințelor regionale desfășurate la Cantemir, Căușeni, Comrat, Florești, Ialoveni, Nisporeni, Orhei și Râșcani au participat peste 540 de reprezentanți ai comunității educaționale din învățământul general: 230 angajați ai Organelor locale de specialitate în domeniul învățământului (OLSDI), 11 angajați ai Serviciilor de asistență psihopedagogică (SAP), 105 directori de licee, 89 directori de gimnazii, 82 cadre didactice și 23 reprezentanți ai sindicatelor din domeniu.

Ședințele desfășurate au avut drept scop informarea personalului didactic și de conducere din învățământul general despre prevederile Nomenclatorului tipurilor de documentației școlare și rapoarte în învățământul general și Metodologia privind repartizarea timpului de muncă a personalului didactic din instituțiile de învățământ general, aprobate prin Ordinul Ministrului Educației, Culturii și Cercetării nr. 634 din 28.12.2017.

Elementele de noutate ale Nomenclatorului tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general se referă la uniformizarea cerințelor și stabilirea periodicității completării documentației școlare. De asemenea, Nomenclatorul include enumerarea structurală a tipurilor de documente/ rapoarte pe care trebuie să le dețină, completeze și elaboreze, conform competențelor, cadrele didactice, diriginții de clasă, directorii adjuncți și managerii instituțiilor de învățământ general în perspectiva debirocratizării efective a procesului raportare a informației în sistemul educațional. Prin urmare, documentația școlară a fost redusă cu cca 36%, și anume:

pentru cadrele didactice la clasă cu ≈30%;

pentru dirigintele la clasă cu ≈39%;

pentru cadrele de conducere cu ≈40%.

Participanții la aceste sesiuni au fost informați și despre reglementările noii Metodologii privind repartizarea timpului de muncă a personalului didactic din instituțiile de învățământ general. Asumarea unor cerințe și criterii unice privind eșalonarea și structurarea activităților didactice, prin reducerea numărului de ore obligatorii de activitate în cadrul instituției, are menirea de a permite profesorilor să aloce timpul necesar pregătirii calitative pentru activitatea didactică, precum și pentru desfășurarea activităților complementare funcției.

De menționat că aceste documente au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2018, iar până la finele anului curent de studii, în urma monitorizării, vor putea fi completate cu propunerile părților implicate, fapt ce va spori gradul de eficientizare și debirocratizare în instituțiile de învățământ general.

Totodată, în cadrul ședințelor au fost punctate prioritățile ministerului privind dezvoltarea curriculară în învățământul general, precum și procedura de eficientizare a procesului de formare continuă și atestare a cadrelor didactice.

Orice material publicat pe pagina web a I.P. „Agenția Informațională de Stat „Moldpres” este proprietatea intelectuală a Agenției, fiind protejată de legislația privind drepturile de autor și drepturile conexe. Preluarea și/sau folosirea acestora se va face doar cu referință obligatorie la sursă și fără denaturarea textului. Vă mulțumim pentru înțelegere!