ro ru en

Agenția
Informațională
de Stat

Comunicat de presă al Camerei de Comerț și Industrie

17:57 | 16.12.2021 Categorie: Comunicate

Rezultatele activității instituției camerale pentru anul 2021 prezentate membrilor Consiliului CCI a RM

Chişinău, 16 dec. /MOLDPRES/. Conform Statutului Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM), membrii Consiliului Camerei s-au întrunit astăzi în ședința ordinară, care a avut drept scop prezentarea raportului de activitate a instituției pentru anul 2021.

Sergiu HAREA, președintele CCI a RM a prezentat realizările instituției pentru anul curent și împreună cu membrii CCI au fost aprobate direcțiile principale de activitate pentru anul 2022.

Totodată a fost aprobată lista actualizată a arbitrilor Curții de Arbitraj Internațional de pe lângă CCI și operate modificările la Statutul Curții de Arbitraj.

„În ultimii ani, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova implementează activ strategia pentru transformarea digitală a serviciilor sale. În contextul restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, și în 2021, CCI a îndemnat mediul de afaceri să utilizeze serviciile digitale pentru a reduce impactul restricțiilor asupra activității comerciale. În acest context, anul curent, pe lângă activitățile de bază: organizarea dialogului public-privat între membrii CCI și autorități; organizarea instruirilor, meselor rotunde, evenimentelor de afaceri; oferirea serviciilor de arbitraj și mediere; realizarea expertizei, evaluării bunurilor; organizarea expo-târgurilor regionale; etc., CCI a dezvoltat Platforma www.client.chamber.md ce oferă accesul la servicii online, precum: expertiza mărfurilor; evaluarea bunurilor; eliberarea certificatului de origine nepreferențial; certificatului de origine electronic – eCO; aviz de atestare a impedimentului justificator; instruire la distanță[1]academy.chamber.md. Totodată, CCI continua să ofere suport mediului de afaceri pentru a participa la programe de granturi, cum ar fi proiectul „Consolidarea cooperării partenerilor în învățământ profesional tehnic dual pentru gestionarea consecințelor pandemiei de Covid-19” ce presupune oferirea granturilor de promovare pentru aproximativ 20 de consorții/ parteneriate între agenții economici și instituțiile de învățământ din Republica Moldova, în sumă de 500.000,00 €, s.a.”, a declarat Sergiu HAREA.

Sergiu GAIBU, Ministrul Economiei, a precizat în cadrul evenimentului: „Apreciem activitatea Camerei de Comerț și Industrie și o încurajăm să aibă un schimb de date sporit cu mediul de afaceri și, cel mai important, să fie o punte dintre Guvern și partenerii internaționali. Doar astfel agenții noștri economici vor beneficia de asistență bună și servicii de calitate. Încurajez CCI să aibă o colaborare intensă cu Agenția de Investiții pentru promovarea exportului și atragerea investițiilor și să dezvolte digitalizarea platformelor la care să aibă acces facil agenții economici pentru anumite informații necesare, pentru a simplifica procedurile de comunicare dintre guvern și mediul de afaceri”.

Ministrul Muncii și Protecției Sociale Marcel SPATARI a apreciat activitatea CCI, reiterând deschiderea ministerului în susținerea dezvoltării social-economice a Republicii Moldova, prin măsuri și politici publice: „Ministerul este deschis să susțină mediul de afaceri pentru a promova locuri de muncă decente. În acest context, ne vom implica activ pentru a ajuta angajatorii și salariații să-și păstreze locurile de muncă în perioada de pandemie. În suportul mediului de afaceri, ministerul a implementat o serie de măsuri de îmbunătățire a cadrului legal, inclusiv a introdus unele modificări la Codul Muncii, prin care au fost create mecanisme de compensare a șomajului tehnic; subvenționarea zilelor libere pentru persoanele care se vaccinează împotriva COVID-19, reglementarea regimului de activitate redusă, etc.”.

Membrii Consiliului au apreciat suportul oferit de CCI în această perioadă, solicitând ca și în continuare instituția să organizeze cât mai multe evenimente de afaceri, în cadrul cărora membrii Camerei să-și poată promova produsele și serviciile.

Raportul de activitate poate fi accesat aici https://bit.ly/3DVcwb2.

Notă: Consiliul este organul de conducere care determină direcţiile principale ale activităţii Camerei în perioada dintre congrese, se subordonează congresului şi exercită controlul asupra activităţii biroului executiv al Camerei. Membrii consiliului Camerei se aleg de congres dintre membrii Camerei pe un termen de 5 ani în număr de 75 persoane.

Orice material publicat pe pagina web a I.P. „Agenția Informațională de Stat „Moldpres” este proprietatea intelectuală a Agenției, fiind protejată de legislația privind drepturile de autor și drepturile conexe. Preluarea și/sau folosirea acestora se va face doar cu referință obligatorie la sursă și fără denaturarea textului. Vă mulțumim pentru înțelegere!