ro
Politică
22 Iunie, 2025 / 17:29
/ 14 Mai, 2025

Deputații se vor întruni în ședință plenară pe 22 mai

Parlamentul Republicii Moldova se va reuni în ședință plenară joi, 22 mai, începând cu ora 10:00, potrivit deciziei adoptate astăzi de Biroul permanent, comunică MOLDPRES.

Astfel, legislatorii urmează să dezbată un set amplu de proiecte de lege, multe dintre ele vizând armonizarea cadrului normativ național cu legislația Uniunii Europene.

Pe ordinea de zi figurează proiectul de lege privind controlul tutunului, inițiativa legislativă ce reglementează utilizarea în condiții de izolare a microorganismelor modificate genetic, precum și proiectul privind normele și standardele de siguranță pentru navele de pasageri. Aceste propuneri urmăresc alinierea Republicii Moldova la cerințele europene în domenii esențiale pentru sănătate, mediu și siguranță publică.

Printre proiectele ce vor fi examinate în prima lectură se numără aderarea la Convenția de la Haga din 1907 pentru reglementarea pașnică a conflictelor internaționale, combaterea traficului ilicit de substanțe dopante și modificările aduse Legii apelor.

De asemenea, Parlamentul va supune ratificării Acordul de facilitate de credit cu Agenția Franceză pentru Dezvoltare, destinat modernizării infrastructurii publice prin măsuri de eficiență energetică, precum și Acordul de finanțare pentru Programul Interreg Europe 2021–2027, care vizează consolidarea cooperării și a politicilor publice în parteneriat cu regiunea Hauts-de-France.

În a doua lectură, vor fi discutate modificări legate de votul prin corespondență, partidele politice, evaluarea judecătorilor și procurorilor, precum și acordarea asistenței juridice garantate de stat.

Totodată, deputații urmează să voteze actualizarea Registrului monumentelor ocrotite de stat și numirea unui consilier pentru soluționarea contestațiilor în cadrul ANSC.

În lectura a treia vor fi examinate propunerile privind detașarea experților naționali la instituțiile UE și modificările legislative pentru combaterea corupției electorale.