ro
Economie
27 Noiembrie, 2025 / 14:08
/ Acum 1 oră

FOTO // Lucrările la primul pod la nivel de autostradă între România și R. Moldova avansează: „Anul viitor vom putea circula peste râul Prut”

Lucrările la Podul de Flori peste Prut, primul pod la nivel de autostradă între România și Republica Moldova, avansează conform graficului şi va fi deschis circulaţiei din anul viitor, potrivit lui Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transportului și Infrastructurii din România, în cadrul unei vizite de lucru în Republica Moldova și Ucraina, transmite MOLDPRES.

În cadrul șantierului de la Ungheni a început producția tablierului metalic, esențial pentru cele trei deschideri ale podului. Tablierul este realizat de un agent economic din Satu Mare.

„Lucrările pe malul Republicii Moldova includ finalizarea celor două radiere aferente culeii, armarea și cofrarea elevațiilor culeei sunt finalizate, iar turnarea betonului pentru ambele fire de circulație este realizată în proporție de 90%. De asemenea, la pila de pe malul Prutului a fost realizată incinta din palplanșe pentru radier, amplasat la -4 metri față de cota râului, iar capetele piloților au început să fie sparte”, a estimat Scrioşteanu.

În acelaşi timp, potrivit oficialului român, pe malul României cele două radiere aferente culeii sunt finalizate, armarea, cofrarea și turnarea betonului elevațiilor culeei pentru ambele fire de circulație sunt finalizate. Incinta radierului pilei a fost realizată din palplanșe, radierul pentru calea 1 de rulare a fost turnat, iar cel pentru calea 2 are armarea finalizată în proporție de 75%.

Potrivit secretarului de stat, lucrările se desfășoară conform contractului, iar anul viitor circulația va putea fi deschisă pe acest pod. În prima etapă, traficul se va desfășura pe drumurile naționale adiacente, urmând ca, ulterior, prin finanțare europeană prin programul SAFE, să fie realizată autostrada până în Ungheni.

Acest proiect reprezintă un pas concret pentru Autostrada Unirii și pentru dezvoltarea unei legături moderne și sigure între România și Republica Moldova, fiind primul pod construit peste Prut după mai bine de 60 de ani.