ro

 

Economie
21 Decembrie, 2025 / 07:41
/ 09 Februarie, 2025

R. Moldova și România vor implementa un proiect comun de electrificare a liniei de cale ferată peste Prut

Republica Moldova și România vor implementa un proiect comun de electrificare a liniei de cale ferată care unește orașele Iași (România) și Ungheni (Republica Moldova). Implementarea acestei inițiative, care va dura 36 de luni, ar putea fi un prim pas pentru extinderea căii ferate electrificate până la Chișinău, transmite MOLDPRES.

Proiectul prevede electrificarea liniei feroviare deja existente: România, com. Ungheni - mun. Ungheni (incluzând traversarea râului Prut și a graniței dintre Republica Moldova și România), Republica Moldova.

Solicitat de MOLDPRES, vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a declarat că acest proiect este de o importanță majoră pentru Republica Moldova, fiind primul pas în strategia națională de electrificare a tronsonului Iași - Ungheni - Chișinău, parte a coridorului feroviar inclus în rețeaua TEN-T, Baltic Sea – Black Sea – Aegean Sea corridor.

În cadrul proiectului se vor desfășura lucrări de întreținere și reabilitare a podului Eiffel peste râul Prut, care includ înlocuirea elementelor uzate, instalarea prinderilor și izolatorilor, montarea consolelor pentru asigurarea gabaritului catenarei.

De asemenea, lucrările includ săparea fundațiilor, instalarea stâlpilor și echiparea acestora cu dispozitivele necesare pentru funcționarea sistemului de electrificare, toate activitățile fiind desfășurate în perimetrul infrastructurii feroviare deja existente.

Pentru obținerea resurselor pentru implementare proiectului,  întreprinderea Calea Ferată din Moldova, cu suportul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a aplicat, alături de Compania Națională Căi Ferate din România la mecanismul Comisiei Europene Connecting European Facility (CEF).

Durata de realizare a activităților planificate este de 36 de luni. Începerea construcției depinde de data semnării contractului, care, la rândul său, este influențată de durata procedurii de achiziție a lucrărilor, a precizat MIDR, pentru MOLDPRES.


 
Ultimele Știri
/ Acum 2 zile

FOTO // Drumul de ocolire a orașului Vulcănești este deschis circulației. Lucrările au fost finalizate cu două luni mai devreme decât termenul stabilit

/ Acum 2 zile

Republica Moldova și Ucraina își coordonează planurile de dezvoltare a infrastructurii și transporturilor

/ Acum 2 zile

Dolarul se apreciază, iar cotația euro scade ușor

/ Acum 3 zile

Vicepremierul pentru reintegrare, Valeriu Chiveri: „Actualele crize energetice din regiunea transnistreană ar putea să se repete, deoarece acest model de livrare a gazelor nu este sustenabil”

/ Acum 3 zile

Ministrul Dorin Junghietu, despre preluarea infrastructurii petroliere de la aeroport: „Revenim la situația din aprilie 2005”

/ Acum 3 zile

Echipa de experți ai FMI: „Accelerarea reformelor va spori potențialul de creștere economică al Moldovei”

/ Acum 3 zile

Guvernul a extins finanțarea pentru Proiectul V de reabilitare a drumurilor din ţară

/ Acum 3 zile

Modul de desfășurare a afacerilor va fi simplificat. Modificările avizate de Executiv

/ Acum 3 zile

Proiect examinat de Parlament. Salariile conducerii CNPF, ANRE și ANRCETI vor fi plafonate

/ Acum 3 zile

Carburanții continuă să se ieftinească. Noile prețuri afișate de ANRE

/ Acum 3 zile

CCI marchează împlinirea a 107 ani de la fondarea instituției și 100 de ani de la organizarea primei expoziții în Basarabia

/ Acum 3 zile

Vladimir Bolea: „2026 marchează un an de consolidare și stabilizare a finanțării drumurilor, cu un Fond rutier iniţial de peste 1,8 miliarde de lei”

/ Acum 3 zile

Persoanele fizice vor putea procura bunuri confiscate, în baza unor contracte de vânzare-cumpărare

/ Acum 3 zile

Statul va împrumuta 150 de milioane de euro de la BERD pentru reabilitarea drumurilor cheie