ro
Economie
10 August, 2025 / 04:31
/ Acum 1 zi

Sergiu Spoială a câștigat concursul pentru ocuparea funcției de administrator al Aeroportului Internațional Chișinău

Sergiu Spoială a câștigat concursul pentru ocuparea funcției de administrator al Întreprinderii de Stat (Î.S.) „Aeroportul Internațional Chișinău”. Agenția Proprietății Publice (APP) a anunțat astăzi rezultatul concursului organizat pentru ocuparea funcției de administrator al aerogării, transmite MOLDPRES.

Potrivit APP, în urma celor două etape de concurs – preselecția și interviul – Sergiu Spoială a obținut cel mai mare punctaj și a fost desemnat câștigător dintre cei 11 candidați înscriși.

„În cadrul interviului, candidații au prezentat viziunea asupra dezvoltării activității economico-financiare a întreprinderii și au răspuns la întrebările formulate. În urma evaluării punctajelor cumulate obținute la cele două etape, candidatul Sergiu Spoială a adunat cel mai mare punctaj și a fost declarat învingător al concursului”, a anunțat APP.

Decizia Consiliului de administrație privind desemnarea câștigătorului a fost adoptată în unanimitate și urmează a fi transmisă fondatorului, în vederea inițierii procedurii de încheiere a contractului individual de muncă. În prezent, Sergiu Spoială ocupă funcția de administrator interimar al aeroportului.

Concursul pentru funcția de administrator al aerogării a fost anunțat de APP pe data de 21 iulie 2025. Administratorul selectat va gestiona activitatea curentă a întreprinderii, va reprezenta instituția în relațiile cu partenerii interni și externi și va avea responsabilitatea generală pentru buna funcționare și dezvoltare a aeroportului.

De asemenea, printre atribuții se numără conducerea operațională, reprezentarea legală a întreprinderii, contractarea auditului financiar, elaborarea bugetelor și a planurilor de afaceri, precum și coordonarea achizițiilor publice în condiții de transparență. Totodată, administratorul va fi responsabil de prezentarea periodică a rapoartelor către Consiliul de administrație și fondator, asigurarea respectării reglementărilor financiare și administrative, precum și de gestionarea eficientă a bunurilor întreprinderii.

Contractul de muncă sau de management va fi semnat pe o perioadă de până la cinci ani, în baza deciziei Consiliului de administrație. Remunerarea se va stabili conform contractului și legislației în vigoare privind salarizarea angajaților din unitățile cu autonomie financiară.