
Costel Alexe, președintele Consiliului județean Iași: „România construiește poduri peste Prut ca să scurtăm distanțele dintre R. Moldova şi Europa”
60 de ani, de atâta a fost nevoie ca practic primul pod peste râul Prut să fie construit şi mă bucur foarte mult că astăzi Autostrada Unirii, Autostrada 8, de la Prut la Iaşi, apoi spre Moţca, Paşcani şi Târgul Mureş prinde contur, a declarat Costel Alexe, preşedintele Consiliului judeţean Iaşi, în timpul unei inspectări a şantierului de construcţie a Podului de Flori de la Ungheni, citat de MOLDPRES.
„Podul va face legătură cu Iaşul şi, evident, peste Prut către Chişinău, cu Republica Moldova. A fost o promisiune, care a prins astăzi contur şi mă bucur foarte mult că atunci când am fost ministru, am pus semnătura pe acea ordonanţă de urgenţă, care a permis să excepteze de la reglementări de mediu construirea acestui pod. Steagul Consiliului judeţean Iaşi arată foarte frumos alături de steagul României, Republicii Moldova şi Uniunii Europene, pentru că acest pod este al nostru, al tururor. Sunt convins că în mai puţin de un an de zile vom participa la inaugurarea acestui pod. România construieşte poduri peste Prut ca să scurtăm distanţele dintre Republica Moldova şi Iaşi şi restul Europei”, a estimat Costel Alexe.
Pe 26 aprilie 2025, au fost lansate oficial lucrările de construcție a primului pod rutier peste râul Prut din ultimele șase decenii, în cadrul evenimentului „Podul de Flori 2025”, desfășurat în Piața Independenței din Ungheni. Evenimentul a reunit reprezentanți ai Guvernului Republicii Moldova și ai autorităților române, oficiali locali, parteneri internaționali și mii de cetățeni din ambele țări, pentru a marca atât un moment istoric de colaborare, cât și un pas concret spre îmbunătățirea conectivității dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană. Podul Ungheni–Ungheni va face parte din Autostrada Unirii și va conecta direct rețelele rutiere ale Republicii Moldova și României. Proiectul are un caracter strategic pentru dezvoltarea infrastructurii regionale, facilitarea transportului de mărfuri și persoane și susținerea comerțului transfrontalier.
Începerea lucrărilor la podul peste Prut reprezintă mult mai mult decât un proiect de infrastructură, este un simbol al dezvoltării și al apropierii Republicii Moldova de Uniunea Europeană, a declarat pentru MOLDPRES Sergiu Bejan, director general al Administraţiei de Stat a Drumurilor (ASD).
Şeful ASD a relevat că acest pod deschide fizic și simbolic drumul către o Moldovă mai bine conectată.
„Este un proiect de referință, care va avea un impact major asupra mobilității, economiei și calității vieții cetățenilor. Este un proiect de suflet pentru toţi românii de pretutindeni. Este o lucrare care dă un început viitoarei automagistrale, o lucrare pentru generaţii, pentru tot continentul european, pentru înfrăţire, pentru identitatea noastră românească, pentru dezvoltare economică, dezvoltare socială, precum şi o mulţime de facilităţi care poate să dea o astfel de construcţie pentru dezvoltarea unei ţări. Profitul care va veni în urma acestui trafic va constitui sute de milioane de lei pe an. Or, sursele ce vor veni din această magistrală ne vor permite să întreţinem mai bine şi celelalte drumuri din ţară. Magistrala va prelua mai mult trafic, îndeosebi cel greu. La fel, pe lângă această automagistrală se vor dezvolta toate localităţile adiacente. Este vorba şi de un alt fel de dezvoltare pentru lucrările de mentenanţă, deoarece o automagistrală impune alte tipuri de lucrări. Bineînţeles că e vorba de un salt foarte mare pentru infrastructura rutieră”, a explicat la solicitarea MOLDPRES Sergiu Bejan.
Republica Moldova deschide discuțiile pe Capitolul 13 – Pescuit și acvacultură, în cadrul Clusterului 5 al negocierilor de aderare la UE
Concursul „EU & bunicii mei”, lansat în Ziua Copilului de Biroul pentru Integrare Europeană
Lituania susţine R. Moldova în alinierea la standardele UE a capacităților de protecție a mediului
Ungaria susține ferm parcursul european al Republicii Moldova
Strategia UE pentru Marea Neagră: Republica Moldova, parte-cheie a viitorului european al regiunii
Sprijinul pentru aderarea Republicii Moldova la UE, discutat la Chișinău de eurodeputații din Comisia EUDS
În luna iunie, la Bruxelles încep discuțiile pe Clusterul 4 – „Agenda ecologică și conectivitate durabilă” din negocierile Moldovei cu UE
Republica Moldova își aliniază legislația de mediu la standardele europene
La Bruxelles are loc screeningul bilateral pe Capitolul 17 - Politica economică și monetară
Prima rundă de instruiri privind clasificarea carcaselor de carne conform standardelor Uniunii Europene, organizată de ANSA
Un inginer cadastral din capitală, condamnat pentru mită de 3,5 mii euro
R. Moldova găzduiește Congresul Mondial al Viei și Vinului. Maia Sandu: „Recunoaștere internațională pentru un sector care a înfruntat imperii”
Medicul, care a votat în locul bătrânilor din azilul din Comrat, a fost condamnat
Evaluarea externă a Curții de Apel Centru s-a încheiat
Tehnologia - în centrul procesului judiciar. Prima e-sală de judecată din nordul țării, inaugurată la Bălți
Peste 3800 de șoferi, trași pe dreapta în zilele de weekend
Nume noi în echipa PAS. Igor Grosu: „E momentul să strângem rândurile și să ne unim”
Parlamentul European cere fonduri de preaderare pentru Republica Moldova în bugetul multianual al UE
Droguri de peste 1,5 milioane de lei, ridicate de poliție. Patru suspecți au fost reținuți
Reconstrucţia podului de la Buţeni, Hânceşti, finalizată până în toamna acestui an #MoldovaPoate
Noi cazuri de rujeolă în capitală. Părinții sunt îndemnați să-și vaccineze copiii
Un studiu EcoContact privind drepturile de mediu va fi examinat de Oficiul Avocatului Poporului și partenerii instituționali
ANRE: Criza din Orientul Mijlociu influențează prețurile la carburanți
Cronicarii sportivi din R. Moldova, cu un reprezentant al AIS „MOLDPRES” în teren, și-au adjudecat un nou trofeu internațional
Atenție, șoferi! Continuă lucrările de întreținere, reparație și reconstrucție a drumurilor publice naționale