ro ru en

Agenția
Informațională
de Stat

FAO a prezentat primul studiu privind dezvoltarea unei platforme e-comerț în Republica Moldova

11:55 | 08.10.2021 Categorie: Economie

Chişinău, 8 oct. /MOLDPRES/. Crearea în Republica Moldova a unei platforme unice de comerț online pentru micii producători agricoli, susţinerea migranţilor reveniţi acasă - sunt principalele concluzii ale primului studiu de fezabilitate privind dezvoltarea unei platforme e-comerț pentru producătorii agricoli mici și mijlocii din țara noastră, inclusiv a migranților, lansat de Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite în Moldova (FAO), transmite MOLDPRES.

Potrivit cercetării, platforma de comerț online ar reprezenta opțiunea sigură pentru producătorii agricoli mici de a-și vinde recolta, de a-și majora profitul și de a-și minimiza dependența de multiplii intermediari, acest fapt fiind indispensabil, în contextul pandemiei Covid-19, care a evidențiat vulnerabilitățile economiei naționale, fermierii fiind rupți de piața de desfacere și rămași practic fără surse de venit.

„Republica Moldova dispune de cunoștințe tehnice, capacități și întregul potențial pentru elaborarea sau dezvoltarea platformelor de comerț online, conform necesităților producătorilor și realităților pieței de consum. O platformă comună de vânzări online de tip marketplace ar avea șanse de succes mai mare, decât o multitudine de magazine online a fiecărui producător în parte. Platforma unică ar putea asigura o eficiență mai mare din punct de vedere a promovării, gestionării, întreținerii și dezvoltării continue”, a declarat Victor Guzun, expert FAO în domeniul businessului digital și co-autor al studiului.

Prezentul studiu a analizat implementarea unei soluții dezvoltate de la zero și a unei soluții bazate pe una din platformele existente în țară. De asemenea, au fost analizate provocările și constrângerile cu privire la operarea platformelor existente, propunând un portofoliu de intervenții necesare pentru a asigura succesul platformelor noi sau existente.

„Cercetarea arată că cea mai mare parte a micilor producători agricoli nu dispun de abilitățile necesare pentru desfășurarea comerțului online, ceea ce înseamnă că trebuie să se acorde o atenție sporită educației digitale – factor decisiv în reușita vânzărilor din mediul online. Pentru a sprijini dezvoltarea abilităților, intenționăm să lansăm o serie de podcast-uri educaționale pentru migranții reveniți în țară și sunt angajați
în afaceri agricole, precum și să oferim instruire în mass-media digitală”, a concluzionat Jana Midoni,
coordonatoarea proiectului.

Studiul a fost realizat în perioada iulie-august a anului curent, având la bază 28 de interviuri cu diverși producători, membri ai comunității de producători agricoli mici și mijlocii. Unul dintre obiectivele anunţate de FAO Moldova este de a căuta posibilități de a sprijini micii producători agricoli, inclusiv prin adoptarea instrumentelor și tehnologiilor digitale.

Foto: FAO  

img21007489

Orice material publicat pe pagina web a I.P. „Agenția Informațională de Stat „Moldpres” este proprietatea intelectuală a Agenției, fiind protejată de legislația privind drepturile de autor și drepturile conexe. Preluarea și/sau folosirea acestora se va face doar cu referință obligatorie la sursă și fără denaturarea textului. Vă mulțumim pentru înțelegere!