ro
Cultură
02 August, 2025 / 10:25
/ Acum 7 zile

Ministerul Culturii lansează al doilea concurs de subvenții pentru mass-media în 2025

Ministerul Culturii al Republicii Moldova sprijină inițiativele care urmăresc consolidarea presei libere și sprijinirea conținutului de interes public prin finanțări directe. Astfel, a fost lansat cel de-al doilea concurs pentru acordarea de subvenții instituțiilor mass-media, informează MOLDPRES.

Termenul-limită pentru depunerea dosarelor este 14 august 2025. Dosarele vor fi evaluate de Consiliul de experți în decurs de cel mult o lună de la încheierea perioadei de recepționare.

Domeniile prioritare pentru anul 2025 includ:

  • Promovarea imaginii Republicii Moldova, a valorilor naționale, statului de drept și integrării europene;
  • Susținerea culturii autohtone, a memoriei istorice, sportului, protecției mediului, economiei și specificului local;
  • Promovarea incluziunii și coeziunii sociale, inclusiv prin produse media în limbile minorităților;
  • Încurajarea jurnalismului de investigație;
  • Educație media, combaterea dezinformării și alfabetizare informațională;
  • Sprijinirea producțiilor media locale și regionale;
  • Fortificarea capacităților instituționale pentru independență editorială și economică.

Trei categorii de finanțare sunt disponibile:

  • Televiziuni naționale: plafon maxim de 2 milioane lei per proiect, buget total alocat – 18 milioane lei;
  • Televiziuni regionale/locale, radio, presă scrisă și online: plafon maxim de 1,25 milioane lei per proiect, buget total – 15 milioane lei;
  • Proiecte mici: plafon de 250.000 lei per proiect, buget total – 2 milioane lei.

Ministerul Culturii și Consiliul de experți recomandă tuturor instituțiilor mass-media interesate să depună dosarele din timp, pentru a evita eventuale neconformități și a asigura eligibilitatea aplicației.

Bugetul total alocat pentru concursul de proiecte din cadrul Fondului pentru subvenționarea mass-mediei, în anul 2025, este de 35 milioane de lei. Această sumă oferă instituțiilor media oportunitatea de a implementa proiecte inovatoare, cu impact real asupra comunităților, contribuind astfel la dezvoltarea unui mediu mediatic pluralist, profesionist și sustenabil.