ro
Economie
09 Iulie, 2025 / 16:58
/ Acum 6 ore

Lucrările pe tronsonul feroviar Prut–Fălciu avansează în ritm susținut. Vladimir Bolea: „În perioada următoare, accentul va fi pus pe lucrările pentru linia cu ecartament european”

Pe tronsonul feroviar Prut–Fălciu, până în prezent a fost montată o porțiune de 550 metri de cale ferată cu ecartament larg, care conectează Stația Prut de platforma logistică de încărcare și descărcare a mărfurilor. De asemenea, a început repatația acoperișului platformei înalte, folosită la operațiunile de transbordare, transmite MOLDPRES.

„În perioada următoare, accentul va fi pus pe lucrările pentru linia cu ecartament european, care va permite circulația directă a trenurilor între Moldova și rețeaua feroviară a Uniunii Europene. Această investiție va impulsiona schimburile comerciale, va reduce timpii de tranzit și va contribui la diversificarea rutelor de export ale Republicii Moldova”, a menționat vicepremierul Vladimir Bolea, care, împreună cu o echipă de experți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, condusă de secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu, a inspectat șantierul Stației Prut 2.

Segmentul feroviar Cantemir–Fălciu, cu o lungime de circa 4 kilometri, are o importanță strategică majoră, fiind situat la granița estică a UE. Reabilitarea podului feroviar, precum și a stațiilor de frontieră Prut 2 și Fălciu, face parte dintr-un efort mai amplu de modernizare a infrastructurii de transport transfrontalier.

Oficialii au participat şi la o ședință comună organizată la Consiliul raional Cantemir. Discuțiile s-au concentrat pe elaborarea studiilor de fezabilitate pentru două poduri rutiere noi, Cantemir–Fălciu și Leova–Bumbăta. A fost subliniată necesitatea identificării celor mai eficiente trasee, care să asigure o conectivitate sporită între localități și rețelele naționale de transport, dar și evitarea blocajelor în procesul de autorizare de mediu.