ro

 

Oficial
09 Noiembrie, 2026 / 20:01
/ 22 Decembrie, 2020

Din 2021, indemnizația unică la nașterea copilului va fi de 9460 lei, mai mare cu 1160 lei decât în prezent

Moldpres
Agenția Informațională de Stat

Chişinău, 22 dec. /MOLDPRES/. Din anul 2021, mărimea indemnizației unice la nașterea copilului va crește cu 1160 de lei și va constitui 9459 de lei, în prezent fiind de 8299 lei. Pentru alocarea indemnizațiilor, în Bugetul de stat pentru 2021 au fost prevăzute 42 milioane de lei pentru 36 245 de copii, relatează MOLDPRES citând Direcţia comunicare și protocol a Executivului.

Decizia a fost aprobată astăzi la ședința de Guvern, condusă de premierul Ion Chicu, și are ca scop susținerea familiilor pentru creșterea și educația copiilor.

De asemenea, va fi majorată indemnizația lunară pentru îngrijirea copilului, până la vârsta de 2 ani, persoanelor neasigurate: de la 640 lei la 740 lei. Guvernul a planificat mijloace financiare în sumă de 52 milioane lei, destinate pentru 42 558 copii.

Proiectul mai prevede și majorarea indemnizației lunare de suport pentru creșterea până la vârsta de 3 ani a copiilor gemeni sau mai mulți copii născuți dintr-o singură sarcină, de la 320 la 370 lei. În acest scop, pentru anul 2021, au fost prevăzute 2,4 milioane de lei pentru 4 014 copii.

foto: MSMPS


 
Ultimele Știri
/ Acum 4 zile

Drepturile omului și apropierea celor două maluri ale Nistrului, discutate pe platforma Parlamentului Federal al Germaniei

/ Acum 4 zile

Valeriu Chiveri a discutat la Berlin despre evoluțiile procesului de reglementare transnistreană

/ Acum 4 zile

Experții de pe ambele maluri ale Nistrului au reluat dialogul în domeniul problemelor sociale și al ajutorului umanitar, după o pauză de doi ani

/ Acum 4 zile

Sinteza ședinței plenare a Parlamentului din data de 5 noiembrie 2026

/ Acum 4 zile

Prim-ministrul Vasile Tofan, după primele 100 de zile de activitate a Guvernului: „Direcția este clară: o economie mai competitivă, un stat mai eficient și o Moldovă tot mai pregătită pentru integrarea europeană”

/ Acum 4 zile

Datele despre trafic, infrastructura rutieră, transport și parcări vor fi disponibile pe o platformă digitală comună. Proiectul, votat în prima lectură

/ Acum 4 zile

Facilități fiscale și vamale pentru 43 de autospeciale și echipamentele necesare pentru dezvoltarea sistemului „MD-ALERT”. Proiectul a fost adoptat de Parlament

/ Acum 4 zile

Votat în prima lectură: Reguli noi privind activitățile desfășurate în afara orelor de serviciu de către funcționarii cu statut special din cadrul MAI

/ Acum 4 zile

Parlamentul a votat în prima lectură pentru înăsprirea sancțiunilor pentru fraudele și contrafacerea instrumentelor de plată fără numerar

/ Acum 4 zile

Adoptat de Parlament: Noi oportunități de dezvoltare profesională și sporuri salariale pentru angajații din sistemul de asistență socială

/ Acum 4 zile

Reguli mai clare pentru constituirea și înregistrarea comunităților de energie, adoptate de Parlament

/ Acum 4 zile

Legislația națională privind impozitarea directă a fost aliniată la normele Uniunii Europene

/ Acum 4 zile

Mai multe oportunități pentru întreprinderile mici și mijlocii. Un proiect care armonizează legislația națională cu acquis-ul european a fost adoptat de Parlament

/ Acum 4 zile

Lucrările de construcție a liniei electrice Strășeni–Gutinaș și de modernizare a stației electrice Strășeni au fost declarate de utilitate publică de interes național