ro
Societate
15 Octombrie, 2025 / 22:33
/ Acum 5 ore

„Cumpărături care prind rădăcini”: o reţea de magazine se alătură campaniei de împădurire a Republicii Moldova

Ministerul Mediului anunță un nou parteneriat dedicat extinderii pădurilor în Republica Moldova, alături de o rețea de magazine, prin campania „Cumpărături care prind rădăcini”. În cadrul inițiativei, o suprafață de cinci hectare va fi împădurită în satul Budăi, raionul Telenești. Acțiunea face parte din Programul Național de Extindere și Reabilitare a Pădurilor (PNERP), transmite MOLDPRES.

Prin acest parteneriat, fiecare consumator care va efectua cumpărături de minimum 500 de lei și va scana aplicația magazinului va contribui direct la plantarea de copaci. Campania transformă astfel achizițiile zilnice într-un gest concret pentru mediu, oferind fiecărui participant oportunitatea de a contribui la creșterea spațiilor verzi din țară.

Ministrul Mediului, Sergiu Lazarencu, a subliniat importanța implicării mediului de afaceri.

„Inițiativa se înscrie în eforturile autorităților de promovare a responsabilității sociale și de implicare a cetățenilor și a mediului de afaceri în protecția mediului și dezvoltarea durabilă a țării. Îndemn toți agenții economici să se alăture campaniei #GenerațiaPădurii și să contribuim împreună la transformarea Moldovei într-o țară mai verde și mai împădurită”, a declarat Lazarencu.

Campania de toamnă 2025 prevede împădurirea a peste 3.000 de hectare, la care se adaugă rezultatele campaniei de primăvară, când au fost plantate aproximativ 3.500 de hectare. Obiectivul Programului Național de Extindere și Reabilitare a Pădurilor este de a planta 145.000 de hectare și de a crește rata de împădurire a Republicii Moldova de la 11% la 15%.