ro
Societate
12 Septembrie, 2025 / 15:56
/ Acum 2 ore

Peste 60 mii de cazuri, în gestiunea asistenților sociali. Ministrul Alexei Buzu: „Prin RESTART, oferim suport și grijă pentru 93 mii de persoane, dintre care 21 mii sunt copii”

Asistenții sociali comunitari gestionează în prezent peste 60 mii de cazuri din întreaga țară. Familiile beneficiare sunt monitorizate constant și primesc sprijin pentru a le îmbunătăți condițiile de viață, informează MOLDPRES.

Potrivit Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS), creșterea atestată în ultima perioadă se datorează majorării numărului de vizite în teritoriu. Astfel, în cadrul reformei RESTART, accesul la serviciile sociale s-a uniformizat în toată țara și au devenit mai disponibile pentru toți cetățenii, iar ajutorul și suportul asistenților sociali intervine mai rapid și prompt pentru nevoile beneficiarilor.

„Săptămâna aceasta am atins o cifră istorică: peste 60 mii de cazuri în gestiune în domeniul asistenței sociale. Ce înseamnă asta? Managementul de caz înseamnă că fiecare copil, adult sau familie aflată în dificultate are un profesionist dedicat care le urmărește situația, le oferă sprijin și caută soluții. Este modul nostru de a spune: nimeni nu trebuie să fie invizibil. Prin RESTART, oferim suport și grijă pentru peste 93 mii de persoane, dintre care 21 mii sunt copii. În spatele acestor cifre sunt mii de oameni extraordinari din prima linie — asistenți sociali, specialiști, coordonatori — cărora le mulțumesc din inimă”, a spus ministrul Muncii și Protecției Sociale, Alexei Buzu.

Managementul de caz este un proces complex de gestionare a unui caz în care un beneficiar sau o familie se află într-o situație dificilă și are nevoie de suport pentru a redresa situația, pentru a se reintegra în societate sau pentru a reveni la o situație lipsită de risc. De exemplu, există management de caz deschis pe situații de violență în familie, pe cazuri de copii aflați în familii vulnerabile, copii care nu merg la școală, persoane cu dizabilități care au nevoie de asistență, persoane în etate etc.

Într-un management de caz se efectuează evaluarea inițială, apoi evaluarea complexă a situației. În urma evaluărilor se creează un plan individualizat de asistență în care se prevăd acțiunile necesare pentru cazul individual al acestor beneficiari. Urmează perioada de monitorizare și urmărire a îndeplinirii planului, care este cea mai lungă fază a managementului de caz. În funcție de progres și schimbări, se intervine și se ajustează planul individual de asistență. Managementul de caz continuă până se consideră că familia sau beneficiarul a ieșit din situația de risc și nu mai are nevoie de asistență.

Reforma Restart, lansată de MMPS, și-a propus să îmbunătățească guvernanța și transparența în sistemul de asistență socială și să asigure accesul uniform și echitabil al populației vulnerabile la servicii sociale de calitate.