ro
Societate
27 Iunie, 2025 / 20:11
/ Acum 4 ore

Statul va putea aloca fonduri pentru publicitate. Condițiile de plasare a publicității și de alocare a banilor, votate în prima lectură

Statul va putea aloca fonduri din buget pentru publicitatea de stat. O inițiativă ce vizează instituirea conceptului de publicitate de stat și procedurile de alocare a fondurilor publice a fost votată în prima lectură. Proiectul a fost susținut de 55 de deputați, informează MOLDPRES.

Prin modificările propuse se definesc noțiunile de entitate din sectorul public, mesaj de interes public și instituirea conceptului de publicitate de stat.

Potrivit documentului, publicitatea de stat  reprezintă plasarea, promovarea, publicarea sau difuzarea, în orice serviciu mass-media sau platformă online, a unui mesaj promoțional sau autopromoțional, a unui anunț public sau campanii de informare în schimbul unei plăți sau al unei retribuții în numele unei entități din sectorul public.

Fondurile publice vor fi alocate în baza unor criterii, precum diversitatea de servicii media, independența editorială, profilul tematic, limba și publicul țintă al serviciului mass-media, respectarea normelor profesionale și deontologice și transparența activității serviciului mass-media, inclusiv a surselor de finanțare.

O altă prevedere a proiectului se referă la planificarea difuzării mesajelor de interes public, care va fi asigurată de entitățile publice prin elaborarea unui plan anual de difuzare. Acesta va conține informații privind semnificația și obiectivele, costul estimativ al producerii, distribuirii și difuzării, sursa de finanțare, perioada de implementare, precum și instrumentele de comunicare utilizate. Planul va fi publicat pe pagina web a entității din sectorul public.

Proiectul prevede și obligativitatea publicării anuale a rapoartelor privind publicitatea de stat și mesajele de interes public, atât de către entitățile din sectorul public, cât și de către furnizorii media/platforme online. Totodată, Agenția Achiziții Publice va fi responsabilă de monitorizarea procedurilor de achiziție pentru publicitatea de stat și de publicarea unui raport anual în acest sens.

În cazul unui mesaj de interes public al unei entități din sectorul public, acesta va putea fi difuzat cu titlul gratuit doar cu acceptul difuzorului de publicitate.