ro
Societate
07 Noiembrie, 2025 / 19:47
/ Acum 2 ore

MEC va veni cu soluții privind problema supraaglomerării în școlile din capitală

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) va veni, până la finalul acestui an, cu soluții privind problema supraaglomerării în instituțiile de învățământ din capitală. Subiectul va fi analizat în cadrul discuțiilor cu toate părțile interesate. Anunțul a fost făcut de ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, transmite MOLDPRES.

„Până la finalul acestui an avem mai multe priorități despre care am anunțat odată cu învestirea în funcție. Vom reveni, spre finalul lunii noiembrie cu poziția, cu sugestiile și cu soluțiile pe care le vede Ministerul Educației pentru rezolvarea problemei supraaglomerării în școlile din oraș. Lucrăm acum la o prezentare detaliată și o analiză a datelor, în așa fel încât să putem spune ce pași pot fi întreprinși până la începutul viitorului an școlar, până în septembrie 2026, ce pași pot fi întreprinși în următorii ani, în așa fel încât această problemă să nu mai afecteze atât de mult calitatea studiilor în oraș”, a afirmat ministrul Dan Perciun.

Potrivit ministrului, aceasta a fost principala problemă semnalată în cadrul discuțiilor din ultima perioadă cu profesorii și părinții. 

Totodată, un alt subiect care va fi abordat până la final de an ține de situația școlilor mici și criteriile necesare pentru menținerea unei instituții de învățământ într-o localitate rurală.

„Aici suntem la etapa în care definitivăm analizele noastre interne. Vom propune câteva scenarii pentru discuții largi și ample care urmează să aibă loc cu părinții, cu societatea, cu toate părțile interesate, în așa fel încât să abordăm acest subiect care mai mulți ani a fost evitat de toată lumea, pentru că este unul complicat, sensibil, dar trebuie să avem o discuție ca societate pe marginea acestui subiect important pentru asigurarea calității studiilor în sistemul nostru educațional”, a spus Dan Perciun.

Ministrul a menționat că în acest caz va fi pus accentul pe obiectivul care să asigure ca un număr cât mai mare de copii să aibă șansa la educație de calitate și să-și valorifice pe deplin potențialul. 

Totodată, până la final de an se vor căuta soluții referitoare la educația incluzivă și suportul pentru copiii cu dezabilități severe. „Sistemul nostru educațional nu reușește să le ofere suportul de care au nevoie. Integrarea lor în instituțiile noastre de învățământ nu întotdeauna se produce așa cum se așteaptă părinții, așa cum ne așteptăm noi, așa cum și-ar dori cadrele didactice. Respectiv este nevoie de o soluție, de o discuție despre ce opțiuni sunt pentru a rezolva această problemă deloc ușoară. S-a făcut un pas mare înainte, că acești copii au ajuns să fie integrați în școlile de învățământ general. În același timp, integrarea asta trebuie să fie reală, și nu doar pe hârtii. Și atunci, până la final de an, vom veni cu câteva opțiuni din intervenții care pot fi făcute pentru a reduce un pic din presiunea pe sistem, pentru a auzi profesorii și în același timp pentru a răspunde așteptărilor părinților”, a afirmat ministrul.

În Republica Moldova funcționează circa 1200 de instituții de învățământ general, majoritatea dintre acestea fiind de treaptă gimnazială.