ro
Societate
15 Septembrie, 2025 / 20:36
/ Acum 3 ore

Un nou model de colaborare între instituțiile de învățământ profesional tehnic și mediul de afaceri, testat în Republica Moldova și Ucraina

În școli profesionale, colegii și centre de excelență va fi introdus un nou rol - cel de coordonator de afaceri, pentru a sprijini elevii în dezvoltarea competențelor necesare pieței muncii, informează MOLDPRES.

Inițiativa este parte a proiectului „VET-CONNECT și va fi pilotată, începând cu acest an, în optsprezece instituții de învățământ profesional tehnic din Republica Moldova și Ucraina. Scopul acesteia este consolidarea colaborării dintre instituțiile de învățământ profesional tehnic și mediul de afaceri.

Coordonatorii de afaceri vor avea sarcina de a stabili parteneriate între școli și companii, de a organiza stagii de practică și de a se asigura că programele de formare profesională răspund cerințelor industriei.

Proiectul va fi implementat în mai multe etape: cercetarea și formarea profesională vor începe în 2025, urmate de o fază pilot în 2026. În funcție de rezultate, modelul ar putea fi extins la nivel național până în 2028.

Secretarul de stat de la Ministerul Educației și Cercetării, Liudmila Stihi, a apreciat deschiderea pentru consolidarea capacităților centrelor de excelență din perspectiva asigurării unui management eficient al învățământului dual, reiterând faptul că „învățământul dual rămâne a fi o prioritate”.

„VET-CONNECT” este implementat de Agenția Austriacă pentru Educație și Internaționalizare și Fundația Europeană de Formare, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, Ministerul Educației și Științei al Ucrainei, și Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.