ro
Economie
09 Septembrie, 2025 / 05:34
/ Acum 10 ore

A fost lansat concurs pentru funcția de director general al ÎS „Moldelectrica”

Consiliul de administrație al Întreprinderii de Stat „Moldelectrica” a anunțat lansarea concursului pentru ocuparea funcției vacante de director general, una dintre cele mai importante poziții din sectorul energetic al Republicii Moldova, transmite MOLDPRES.

Potrivit regulamentului aprobat prin Decizia Consiliului nr. 14 din 5 septembrie 2025, selecția se va desfășura în condiții de transparență și va ține cont de criterii stricte de profesionalism și integritate.

„Postul poate fi ocupat doar de cetățeni ai Republicii Moldova care dețin studii superioare în domeniul economic, financiar, energetic, juridic sau tehnic cu profil electroenergetic; au o experiență profesională de minimum 10 ani în domeniile respective și cel puțin 4 ani în funcții de conducere; cunosc la nivel avansat limbile română și engleză; nu au antecedente penale și nu au fost destituiți în ultimii 5 ani din funcții de conducere din motive imputabile. Candidații trebuie să prezinte un dosar complet, care să includă CV-ul, scrisoarea de motivare, viziunea privind dezvoltarea întreprinderii (maxim 7 pagini), copii ale diplomelor de studii, referințe profesionale, precum și o serie de declarații și acte justificative”, arată un comunicat al întreprinderii.

Directorul general al ÎS „Moldelectrica” va reprezenta organul executiv unipersonal al întreprinderii și va fi responsabil de conducerea activității curente și funcționarea eficientă a companiei; reprezentarea întreprinderii în relațiile cu autorități, parteneri și instituții naționale și internaționale; implementarea deciziilor fondatorului și ale consiliului de administrație; gestionarea resurselor financiare și materiale; coordonarea politicilor de achiziții și dezvoltarea planului strategic al companiei; asigurarea respectării legislației, inclusiv în domeniul prevenirii spălării banilor și finanțării terorismului.

Contractul individual de muncă va fi semnat cu Ministerul Energiei, în calitate de fondator, pentru o perioadă de până la 5 ani. Remunerarea va fi stabilită conform legislației privind salarizarea angajaților din unitățile cu autonomie financiară și va fi negociată între candidatul selectat și Consiliul de administrație.

Actele de participare pot fi depuse până la 24 septembrie 2025, ora 17:00, la sediul întreprinderii din Chișinău (str. Vasile Alecsandri, nr. 78), transmise prin poștă sau expediate electronic la adresa concurs@tso.gov.md. Dosarele incomplete sau depuse după termen nu vor fi luate în considerare. Pentru informații suplimentare, candidații pot contacta secretarul Consiliului de administrație, Natalia Șcurupii, la tel. +373 (22) 253-356 sau prin e-mail.