ro
Societate
09 Octombrie, 2025 / 13:31
/ Acum 3 ore

EVO va deveni punctul unic de acces la toate serviciile publice digitale. Portalul integrat va fi lansat până la sfârșit de an

Portalul integrat EVO va fi lansat până la sfârșitul acestui an și va reuni într-un singur loc toate serviciile publice online destinate cetățenilor, antreprenorilor și diasporei. Agenția de Guvernare Electronică (AGE) va asigura dezvoltarea și completarea continuă a ecosistemului EVO, cu o investiție inițială de circa 1,5 milioane de lei, destinată dezvoltării infrastructurii și centralizării accesului la servicii electronice, informează MOLDPRES.

Portalul integrat EVO va reprezenta un instrument esențial pentru eficientizarea relației între stat și cetățeni, printr-un acces mai simplu și mai rapid la informațiile și documentele necesare.

Potrivit unei decizii aprobate miercuri de Guvern, prestatorii de servicii publice electronice vor utiliza Portalul EVO ca platformă de bază pentru oferirea serviciilor digitale, prin aplicarea principiului „ghișeului unic”. Astfel, cetățenii și antreprenorii vor avea certitudinea că orice interacțiune cu statul se desfășoară într-un cadru clar, uniform și prietenos.

Implementarea hotărârii de Guvern se va realiza etapizat, iar până la finalul anului 2025 va fi lansată prima versiune a portalului consolidat care va cuprinde principalele pagini modernizate.

„Prin acest proiect, facem un pas decisiv spre un stat mai modern și mai eficient, continuând procesul de transformare digitală. Platforma EVO va integra servicii precum serviciile.gov.md, Cabinetul personal și aplicația EVO, iar evo.gov.md va deveni un portal unic prin care cetățenii și antreprenorii vor putea accesa rapid informații și obține documentele necesare, eliminând birocrația și simplificând interacțiunea cu administrația publică”, a menționat viceprim-ministra Doina Nistor, ministră a Dezvoltării Economice și Digitalizării.

Directoarea Agenției de Guvernare Electronică, Nicoleta Colomeeț, a declarat că în pofida progreselor masive înregistrate la capitolul digitalizare, cetățenii încă întâmpină dificultăți la accesarea serviciilor publice din cauza fragmentării acestora.

„Prin această decizie, corectăm și modernizăm accesul la servicii, transformând EVO într-un punct unic veritabil de acces, indiferent dacă e din telefon, prin aplicația mobilă, sau pe web”, a menționat Nicoleta Colomeeț,

Prin intermediul Portalului guvernamental integrat EVO, utilizatorii vor avea o experiență unificată de interacțiune cu statul, inclusiv acces simplificat la resursele și sistemele informaționale de stat și servicii digitale esențiale, precum identitatea digitală, plățile electronice, autentificarea și semnătura electronică, notificările oficiale.

EVO este aplicația guvernamentală integrată care simplifică accesul cetățenilor la servicii publice. Aceasta a fost lansată pe 6 iunie 2024 și oferă acces la acte digitale, informații despre cetățeni și afaceri, posibilitatea de a efectua plăți pentru diverse servicii, iar acum și opțiunea de împuterniciri. Pentru acces la toate funcționalitățile EVO, cetățenii au nevoie de semnătură electronică.

Potrivit datelor MDED, în prezent, 70% dintre serviciile publice destinate companiilor sunt disponibile online. Astfel, din totalul celor 407 servicii publice dedicate antreprenorilor și întreprinzătorilor, 284 pot fi accesate deja în format digital.