ro
Societate
11 Decembrie, 2025 / 05:23
/ Acum 10 ore

Sprijin pentru elevii relocați în școli mai mari: Ministerul Educației anunță măsuri pentru facilitarea tranziției

Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a declarat astăzi că relocarea elevilor din școlile mici către instituții de învățământ mai mari este un proces complex, care implică emoții și incertitudini pentru familii. Oficialul a subliniat că obiectivul comun al ministerului, al profesorilor și al părinților este asigurarea bunăstării psihologice a copiilor și creșterea calității pregătirii lor pentru viață, transmite MOLDPRES.

Ministrul a menționat într-o postare că în țară există școli cu mai puțin de 35 de elevi, inclusiv instituții cu mai puțin de 10 copii. În aceste condiții, autoritățile consideră necesară oferirea unor instituții cu profesori pentru fiecare disciplină și cu infrastructură modernă. Dan Perciun a îndemnat la depolitizarea subiectului și la concentrarea eforturilor tuturor actorilor implicați pentru a sprijini familiile aflate în tranziție.

Potrivit ministrului Educației, procesul vizează 1328 de elevi din cei peste 330.000 înscriși în sistem, iar instituția va asigura suportul necesar pentru fiecare dintre ei.

Astfel, ministerul a anunțat mai multe măsuri de sprijin: peste 1000 de elevi vor avea de parcurs mai puțin de 10 kilometri până la noua instituție, transportul fiind asigurat cu autobuze școlare moderne și sigure; transportul va fi gratuit; familiile elevilor relocați vor primi o alocație lunară de 1.000 de lei timp de doi ani; cadrele didactice vor beneficia de asistență din partea direcțiilor de învățământ pentru identificarea oportunităților de angajare în raion și pentru compensarea cheltuielilor de transport; profesorii care vor avea nevoie de relocare vor putea accesa o indemnizație de până la 300.000 de lei pentru a se angaja într-un alt raion.

În ultimii ani, Ministerul Educației promovează reorganizarea rețelei școlare pentru a eficientiza utilizarea resurselor și pentru a asigura acces egal la educație de calitate. Școlile cu efective mici se confruntă frecvent cu lipsa cadrelor didactice pentru anumite discipline și cu infrastructură insuficientă, ceea ce limitează calitatea procesului educațional. Autoritățile argumentează că școlile mai mari pot oferi condiții moderne, programe variate și profesori specializați pentru toate materiile.