ro ru en

Agenția
Informațională
de Stat

Activitatea Serviciului de asistență telefonică gratuită pentru copii va fi eficientizată

10:05 | 22.07.2022 Categorie: Oficial

Chişinău, 22 iul. /MOLDPRES/. Serviciul de asistență telefonică gratuită pentru copii, gestionat de Ministerul Muncii și Protecției Sociale, va activa în baza Standardelor minime de calitate și a unui nou Regulament, aprobate, astăzi, de Executiv. Acestea vor asigura îmbunătățirea calității serviciilor prestate, astfel încât specialiștii să intervină la timp pentru a preveni situațiile de criză în care pot fi implicați copiii, a relatat pentru MOLDPRES Direcţia comunicare și protocol a Guvernului.

Prin urmare, orice copil, părinte sau îngrijitor care are nevoie de asistență psihologică, precum și orice persoană care dorește să raporteze cazuri de abuz, neglijare sau discriminare a copiilor poate apela în regim 24/7 la numărul 116 111, pentru a beneficia gratuit, confidențial și anonim de suport și consiliere. Apelul poate fi făcut și prin Skype - TelefonulcopiluluiMoldova116111 sau online, la  telefonulcopilului.md.

Telefonul copilului a fost creat cu scopul de a spori nivelul de protecție a copiilor prin oferirea accesului direct și gratuit la consiliere psihologică, suport psiho-emoțional și informare privind drepturile lor și modalitățile de apărare a acestora. De la lansarea Serviciului, pe 4 iunie 2014, și până în prezent, au fost recepționate 44 535 de apeluri atât de pe teritoriul Republicii Moldova, cât și din străinătate.

Foto: Guvern

img22005470

Orice material publicat pe pagina web a I.P. „Agenția Informațională de Stat „Moldpres” este proprietatea intelectuală a Agenției, fiind protejată de legislația privind drepturile de autor și drepturile conexe. Preluarea și/sau folosirea acestora se va face doar cu referință obligatorie la sursă și fără denaturarea textului. Vă mulțumim pentru înțelegere!